بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/06/24 - 12:33
  • - تعداد بازدید: 18
  • - تعداد بازدیدکننده: 17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در قالب طرح ایرانگشت در یاسوج برگزار شد/

بازدید علمی و فرهنگی دانش‌آموزان دبیرستان شبانه روزی شهدای سپیدار در قالب طرح ایرانگشت

دانش‌آموزان دبیرستان شبانه روزی شهدای سپیدار با حمایت بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد، در قالب طرح ایرانگشت از اماکن علمی و فرهنگی شهر یاسوج بازدید کردند.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد، دانش‌آموزان دبیرستان شبانه روزی شهدای سپیدار در قالب طرح ایرانگشت از اماکن علمی و فرهنگی شهر یاسوج بازدید کردند.

دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی شهدای سپیدار روز 21 و 22 شهریورماه شرکت دانش‌بنیان گسترش کاربرد فناوری (آریونت)، دهکده دفاع مقدس استان و ایستگاه هواشناسی بازدید کردند.

بازدید اول:

در راستای اجرای طرح ایرانگشت و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، به منظور افزایش دانش علمی دانش آموزان و پس از اخذ مجوزهای لازم از آموزش و پرورش در تاریخ 1403/06/21، دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی شهدای سپیدار از شرکت دانش‌بنیان گسترش کاربرد فناوری (آریونت) دیدن کردند.

در ابتدای این بازدید، مهندس سجاد مومنی‌تبار، مدیر عامل شرکت، فناوری‌های بکار رفته در تولید، دستگاه‌ها و فرآیند تولید را تشریح نمود و سپس در مورد تأمین مواد اولیه، بازاریابی، محصولات و قسمت تحقیق و توسعه شرکت توضیحاتی ارائه داد. وی در پایان برنامه، به سوالات شرکت کنندگان پاسخ گفت.

پس از بازدید از شرکت گسترش کاربرد فناوری، دانش‌آموزان از دهکده دفاع مقدس، واقع در پارک مهروزی یاسوج دیدن کردند. از آنجایی که ما هرچه داریم از شهدا و ایثارگری آنان داریم، این برنامه برای ایجاد تعلق خاطر به شهدا و خانواده شهدا و تاکید بر لزوم احترام به ایشان صورت گرفت. پس از آن دانش آموزان در پارک مهرورزی به تفرج پرداخته و ناهار صرف نمودند.

 

بازدید دوم:

در تاریخ 1403/06/22، دانش آموزان از ایستگاه هواشناسی (سینوپتیک) یاسوج واقع در فرودگاه یاسوج دیدن نمودند. ایستگاههای سینوپتیک هواشناسی ایستگاههایی هستند که به‌طور هم‌زمان در سراسر دنیا بر اساس ضوابط و مقررات سازمان جهانی هواشناسی به‌طور 24 ساعته موظف به اندازه‌گیری و تهیه پارامترهای جوی و ارسال آن‌ها در شبکه مخابراتی، به ترتیب سه ساعت به سه ساعت به نام سینوپ و ساعت به ساعت به نام متار می‌باشند و برحسب مورد استفاده دارای انواع مختلف اصلی، تکمیلی و فرودگاهی هستند.

در این ایستگاه‌ها آمار دما، بارندگی، نم نسبی، باد، تبخیر و سایر متغیرهای هواشناسی به صورت منظم ساعت به ساعت و روزانه اندازه‌گیری می‌شود. در استان کهگیلویه و بویراحمد 77 ایستگاه باران سنجی وجود دارد که اطلاعات این ایستگاه ها به ایستگاه مرکزی استان واقع در فرودگاه یاسوج فرستاده می شود. چگونگی طبقه بندی و پردازش داده‌ها حائزاهمیت است و درستی این فرآیند در میزان صحت پیش‌بینی حوادث آب و هوایی همچون سیل، طوفان و سونامی موثر است که این امر مهم توسط این ایستگاه انجام می گردد.

دانش‌اموزان با انواع ابزارهای هواشناسی مستقر در سکوی هواشناسی از جمله: باران‌سنج، دماسنج، فشارسنج، رطوبت‌سنج و نحوه کار و همچنین ثبت داده‌های هواشناسی آشنا شدند.

پس از پایان بازدید، در ساعت 14 دانش آموزان به محل خوابگاه خود برگشتند.

  • گروه خبری : SlideShow,گفتگو
  • کد خبر : 173114
مدیر کهگیلویه و بویراحمد
خبرنگار

مدیر کهگیلویه و بویراحمد

تصاویر