بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/07/21 - 11:58
  • - تعداد بازدید: 16
  • - تعداد بازدیدکننده: 16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرکل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان بنیاد ملی نخبگان:

شناسایی دانش‌آموزان مستعد ظرفیت‌سازی برای کشور است/ جایزه البرز؛ ظرفیتی جدید در شناسایی استعدادها

گلشن با بیان اینکه شناسایی دانش آموزان مستعد کشور نوعی ظرفیت‌سازی برای کشور است، گفت: جایزه البرز از منظر ماموریت بنیاد نخبگان کمک کننده است به طوری که ظرفیت جدیدی به ظرفیت‌های کارشناسی شناسایی استعدادها در کشور اضافه می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، آیین داوری شصت و دومین سال جایزه البرز در بخش دانش آموزی، با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، معاون استعدادیابی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، مدیرکل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان بنیاد ملی نخبگان، قائم مقام سازمان سما، اعضای هیئت امنای بنیاد فرهنگی البرز و بیش از ۴۰ استاد و معلم حوزه آموزش و پرورش، همراه با جمعی از مسئولان، مدیران و صاحبنظران حوزه دانش آموزی در هتل ارم تهران برگزار شد.

رضا گلشن مدیرکل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان بنیاد ملی نخبگان در این مراسم اظهار کرد: چند سالی است که حرکت نو و ارزشمندی در بنیاد فرهنگی البرز برای ارتقای سطح جایزه انجام شده است و در مجموعه بنیاد نخبگان نیز ارتباط نزدیکی با این بنیاد وجود دارد.

وی افزود: جا دارد به عنوان یکی از نهادهای حامی این جایزه از زحمات همکاران بنیاد البرز تشکر کنم؛ نهادی مانند بنیاد فرهنگی البرز در کنار آثار خوب علمی و آموزشی، از منظر ماموریت بنیاد نخبگان نیز کمک کننده است به طوری که ظرفیت جدیدی به ظرفیت‌های کارشناسی شناسایی استعدادها در کشور اضافه می‌کند.

گلشن با بیان اینکه شناسایی دانش آموزان مستعد کشور نوعی ظرفیت‌سازی برای کشور است، گفت: امسال در شرایطی این جایزه برگزار می‌شود که فراتر از وطن دوستی، موضوع انسانیت دیده می‌شود؛ مرحوم البرز در ۳ محور کاهش آلام بشری، ارتقای رفاه زندگی انسانی و ارتقای حیثیت کشورمان ایران در جهان این جایزه را برگزار می‌کرد که امسال با شرایط موجود کشور، تحقق این ۳ محور باید تقویت شود.

شایان ذکر است، در این آیین داوری ۷ میز متشکل از شش داور و یک منشی در ۲ زمان ۹۰ دقیقه‌ای، سوابق و مدارک ارسالی را بررسی کردند. این‌ میزها شامل ۳ ‌میز متوسطه اول؛ ۱ میز ریاضی فیزیک؛ ۱ میز علوم تجربی؛ ۱ میز علوم انسانی و معارف اسلامی؛ و ۱ میز فنی حرفه ای و کاردانش بود که وظیفه رسیدگی به سوابق علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ورزشی دانش‌آموزان ثبت نام کننده در فراخوان جایزه البرز ۱۴۰۳ در مقاطع متوسطه اول و دوم را برعهده داشتند.

  • گروه خبری : SlideShow,گفتگو
  • کد خبر : 173698
مدیر کهگیلویه و بویراحمد
خبرنگار

مدیر کهگیلویه و بویراحمد