بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/11/11 - 13:28
  • - تعداد بازدید: 217
  • - تعداد بازدیدکننده: 185
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به همت بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد

وبینار «دیپلماسی تجاری و راهنمای ورود به بازارهای بین‌المللی» برگزار گردید.

وبینار «دیپلماسی تجاری و راهنمای ورود به بازارهای بین‌المللی» با هدف شناخت بازار و فرصت‌های تجاری برگزار گردید.

~/Asset/News/News/Image/عکس های 1400/خبرهای استانی/diplomasi.jpg



به همت بنیاد نخبگان استان و با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران وبینار «دیپلماسی تجاری و راهنمای ورود به بازارهای بین‌المللی» با هدف شناخت بازار و فرصت‌های تجاری در دو جلسه ویژه کشورهای هدف ارمنستان و آفریقای جنوبی برگزار گردید.


این وبینار با ارائه دکتر سید مهرداد سیادت نسب مشاور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و رایزن سابق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی و نویسنده و مترجم پنج کتاب‌ در حوزه دیپلماسی تجاری و راهنمای ورود به بازار‌های جهانی، در دو جلسه برگزار گردید.


سیادت نسب در این وبینار با تعریف دیپلماسی تجاری گفت: هدف اصلي دیپلماسي تجاری تسهيل تجارت و رفع موانع تجاری است.


وی افزود: برای بدست آوردن اهداف اقتصادی باید از ابزارهای سیاست خارجی به نحو مطلوب استفاده کرد بازیگران دیپلماسی تجاری را به درستی شناخت.


مشاور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک، رایزنان بازرگانی و نمایندگان تجاری، کمیته‌های مشترک همکاری‌های بازرگانی صنعتی، حضور در پیمان‌های منطقه‌ای ـ موافقت‌نامه های تجارت آزاد و ترجیحی و ... مهمترین ابزارهای دیپلماسی تجاری هستند.                   


سیادت نسب با برشمردن بازیگران دیپلماسی تجاری گفت: بازیگران داخلی و خارجی، دولتی و خصوصی باید به درستی نقش خود را بدانند و در راستای تسهیل تجارت گام بردارند.


رایزن سابق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی افزود: برنامه توسعه صادرات شامل برنامه‌های ترویجی و برنامه‌های توسعه‌ای هستند.


وی با اشاره به اینکه در صادرات باید شناخت کافی از بازار هدف داشت، افزود: شاخص‌های انتخاب بازار شامل اندازه بازار، رشد بالقوه بازار، دسترسی به بازار، ثبات اقتصادی، همسویی سیاسی، اشتراکات فرهنگی و مذهبی، پیمان‌های تجاری و ترتیبات تعرفه‌ای و مزیت‌های تولیدی هستند.


سیادت نسب رسیدن به بازارهای صادراتی را سخت اما دست‌یافتنی دانست و افزود: ثبات کیفیت، مدیریت قیمت، تعهد زمانی، تقویت زیرساخت‌های صادراتی، تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه سرمایه‌گذاری، از جمله مؤلفه‌های موفقیت در کسب سهم در بازارهای جهانیست.


وی در دو جلسه مجزا به معرفی ظرفیت‌ها، نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها، وضعیت فضای کسب و کار دو کشور ارمنستان و آفریقای جنوبی پرداخت و روابط تجاری جمهوري اسلامي ایران، دلایل حفظ و گسترش روابط اقتصادی، وضعیت تجارت خارجی، ظرفیت‌های صادراتی ایران در بازارهای ارمنستان و آفریقای جنوبی به تفکیک گروه کالایی را تشریح و تبیین کرد.


 


فیلم دو جلسه این وبینار در بخش « خدمات الکترونیک - فیلم وبینارهای آموزشی» در وبگاه بنیاد نخبگان استان قرار داده شده است که علاقه‌مندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

  • گروه خبری : SlideShow,گفتگو
  • کد خبر : 138634
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم